måndag 21 februari 2011

Koh Lanta!

Blev hämtad utanför mitt hostel vid kvart i tio igår morse, sen blev jag körd, tillsammans med 20 andra svenskar, till färjan.
Satte mig uppe på däck med benen utanför båten. Det var underbart väder och svetten rann, men efter ca 10 minuters väntan körde båten iväg och det fläktade alldeles underbart.
Vi fick stanna två gånger på vattnet för att ta imot flera passagerare. Jag hade lyxen att bara sitta där i 2,5 timma och njuta av vädret och utsikten.
Jag hann se en flygfisk eller två! Häftigt, men snabba e dom.

Båten kom fram vid 13 tiden, och vi möttes av ett hav av människor. Lite samma som på flygplatsen, folk gapade och skrek och ville ha mig till deras taxi.
Tänk vad turisterna betalar, 100 baht för en resa som ska kosta 30 igentligen.
Det var helt omöjligt att få ner priset, jag försökte med 40 sen gav jag mig till 50. Stannade till vid skolan och hämtade nyckeln hos Kristina, sen åkte jag vidare till mamma.
Hon var på utflykt med barnen så jag dushade och fräshade till mig.

Vi gick ner på stranden och snacka om att det är annorlunda! Det var mycket fler folk och alla resturangerna var öppna! Vilken skillnad.
Vi tog en sen lunch innan vi åkte bort till Dreamy Spa och bokade tid.
Jag tog en bodyscrub och en scalp massage.Det var lite annorlunda, hon tryckte på olika punkter på huvudet som gjorde väldigt.
Scrubben var som vanligt gudomlig.

Vi åt middag på funky fish! Jag har saknat den här maten, massa grönsaker och massa smaker.
När vi kom hem läste vi lite i lonely planet, mamma kollade datorn sen så gick vi och la oss.

Efter tre oroliga nätter kunde jag äntligen sova tungt!
Snart blir det frukost och efter det åker jag till stranden en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar