lördag 18 januari 2014

Sunday funday

Idag är det söndag, jag har lyckats gå upp lite tidigare idag. Så nu är klockan kvart över tio! 

Det har hänt lite sen sist. I torsdags tog vi det ganska lugnt, jag minns inte exakt men jag tror Jennifer och Fendi åkte och köpte frukost, sen åkte jag och Jennifer iväg! Ja just det!
Vi åkte iväg till en av några "affärer", mer liknande outlets. Vi åkte till RipCurl och kollade läget, jag hittade ett linne. Det är skönt med lite tunnare och lösare linnen här eftersom det blir ganska varmt.
När vi hade shoppat färdigt tog vi en god islatte och delade på en morotskaka. Mitt emot cafet fanns en butik med västerländska produkter, där hittade vi Wasa knäckebröd och en hel del andra grejer, OLW chips men sourcream and onion. Jennifer är på ständig jakt. 
Sen svängde vi förbi en stor mataffär där dom har allt du kan tänka dig. Som ett litet Ullared. Fick köpt några nödvändigheter!

Sen tog vi en sväng hem för att lämna sakerna, efter det gjorde jag predikyr och fotskrubb medans Jennifer tog manikyr och pedikyr.
Det blev väl ett helt okej resultat, skar bort halva fötterna men nu är jag ren! 

På kvällen åkte jag med till barnhemmet i denpasar, där de hade datalektion. Barnen är helt otroligt söta, tacksamma och de tar hand om varandra så väl. Den minsta som är där är ca ett år gammal, när hon var några dagar gammal hittade dom henne utanför grindarna till barnhemmet insvept i några filtar. Det är inte enkla omständigheter, men här kan de få lära sig att använda dator, läsa och skriva och prata engelska. En kille som bott på barnhemmet är nu surflärare och är även sponsrad, jättekul!

I fredags hade Jennifer sin graduation på skolan, så jag och fendi åkte till stranden. Han jobbar på stranden, det var där jag hittade min fina hängmatta också.

Såklart gick min fina dyra bikini-bh från Ullared sönder. Så när Jennifer kom till stranden åkte hon med mig hem så ja fick byta (jag hittar nämligen ingenstans här själv). 
Vi såg solnedgången vid stranden sen stack vi och käkade. Det blev en snabb sväng till lägenheten för att fixa till sig, sen åkte vi ut igen och satte oss på ett ställe där man tydligen dricker innan man går ut. Högljutt, hög musik och varmt! Underbart. Vi spelade kort och jag lärde dom ett kortspel, sen lärde jag mig några nya roliga spel.
Vi gick vidare ut till en reagge bar, men eftersom vi druckit en del kände vi oss ganska nöjda. Vi gungade lite men sen åkte vi hem. 
Jag börjar också bli för gammal, varje gång jag dricker får jag magkatarr. Det är en vana att ta en samarin och en pepcid duo innan man går ut. 
Men när vi kom hem bjöd fendi på vattenmelon och det var riktig medicin!

Igår åkte jag och Jennifer till en annan strand en bit bort, där vi mötte petronella och hennes kompis. Vi tog en lunch först sen parkerade jag mig på en solsäng och låg där i några timmar. Under parasoll. Det finns få sätt som är bättre att spendera en bakfylla på. 
Jennifer fick ett samtal från en tjej från barnhemmet, någons pojkvän är sjuk med dengyfeber och hon ville inte lämna honom på sjukhuset, men det behövdes levereras saker till barnhemmet så jag och Jennifer åkte iväg och hämtade upp det och körde bort det. En norsk tjej som också jobbar där var med, hon hade med sig smurfarna som dom skulle se på. Lika glada är de varje gång man kommer, men ändå liiite gladare när man går...? Haha. Dom vinkar alltid och säger "BYEEEBYEEEEEE!". Underbara barn.

Sen åkte vi iväg till ett Thai ställe och käkade, det var gott och mättande. 
När vi kom hem kom våran lilla vän Ethan på 4 år och ville spela på min telefon, som vanligt "you got a game?" Frågar han alltid. Han har en riktigt bred aussie accent. Pappa native Australian och mamma vit. Han är riktigt söt.
Så vi satte tog med han in och satte på trassel, som till slut började trassla (h a h a). Då fick vi bytt till lejonkungen, men han somnade gott efter en stund. Vi bar in honom till sig sen såg vi klart på filmen.

Idag ska vi iväg till en strand längre bort, sen ska vi till något tempel tror jag och jag har bett om att få massage idag så vi ska avsluta med det.
Det finns ett spa längre bort, kanske 30 min med moppe, som är mkt lugnare och avslappnande jämfört med de här på kuta.
För de som kan koh lanta så går det att jämföras med dreamy spa till skillnad för serenity tex!

Så nu måste jag gå, hoppas kaffet väntar på mig borta hos Jennifer. Vi hörs!


1 kommentar: