lördag 11 januari 2014

Kuala Lumpur, dag 1.. Eller två?

Jag åkte ju igår, men ändå idag. Tekniskt sett blir det här dag två. 

Flygresan gick väldigt bra, jag har en kvar men kan inte tänka mig att den går annat än bra (peppar peppar). Jag har odlat en liten flygrädsla sedan jag flög till indien, innan dess hade jag aldrig några tankar om plan som störtar eller att dom låter mycket. Jag flög i våras till USA och jag var flygrädd på en ganska hög nivå, sn åkte jag till England och hade inte en tanke på att hinna bli flygrädd! 
Så jag har tänkt en del på den här resan, när jag har tänkt på det så har jag börjar stressa upp mig och ångesten har börjat växa i mig! MEN, så andades jag. Haha, det kan låta löjligt men det är det jag gjort. Andats och slappnat av. Och de två flygningar jag varit på idag har varit så som det ska vara, kul - pirrigt - förväntansfullt! Jag är glad att jag kan fokusera på destinationen och allt kul som ska hända, istället för en flygtur.

På Landvetter gick incheck smidigt, så smidigt att jag glömde av att växla pengar! Men jag hittade en till forex vid gaterna så det gick fint. 
Väntan i Amsterdam gick fint, unnade mig en svindyr starbucks och försökte läsa lite. Marian keys - hemligheten på mercy close! Jag har läst hennes allra första bok, watermelon, på engelska. Det är skillnad på nu och då, men jag får ge den en ärlig chans.

På flyget från Amsterdam till KL fick jag lyx plats! Jag hade betalat extra (jag veeeet) för att sitta längst fram och inte vid ett fönster. Så jag satt vid gången i mittenraden, med first class framför mig. Så ingen stol framför, utan extra benutrymme och inte heller någon på stolen bredvid! 
Jag ska vara ärlig och säga att detta hjälpte ändå inte för att jag skulle sova gott. Det blev väl några timmar, men när jag tittade på klockan och insåg att det var fem timmar kvar tappade jag hoppet lite. 
Jag lyssnade på musik. Ingen film. Jo, kollade en stund på "runner runner", fruktansvärt!!! Justin Timberlake, du är ingen skådespelare! Han är väldigt duktig på att sjunga och jag gillar hans musik, men stick to that. Affleck å andra sidan....

Efter en mycket smidig landning (fast jag stressade upp mig lite och försökte styra planet lite med lår musklerna) så kom jag till slut av planet. Min mun var torrare än håret på en kamel efter en månads vandring i öknen. Så jag såg den heliga skylten STARBUCKS, igen. Ruinerad. 9 dollar. För en kaffe och en vatten. 

Måste skriva också att jag köpte en bärbar laddare till usb mojjänger, så som iPhone, och den fungerar så bra! Behöver 4 AA batterier, så jag har ett hän med mig. Perfekt på lång resor! 

Nu ska jag mest sitta och hålla mig vaken. Jag vill slänga min jacka någonstans men vill inte riskeras att bli misstänkt som någon som placerar ut olämpliga behörigheter..... Sa jag att det var varmt? 25 grader :) men det har nog gått upp nu.
Jennifer sa att hon hade något gott till mig när jag kom fram, känner jag henne rätt är det alkohol! Jag har något gott till henne med, men det är inte alkohol.

Vi hörs kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar