onsdag 15 januari 2014

Fortsättning

Vi satt på stranden tills solen gick ner och sen en stund till. Det var en kille där som spelade gitarr och sjöng, det var riktigt mysigt.
Efter ett tag åkte vi vidare till en bar och satte oss, inte kort efter så slog jetlagen över mig. Jag kunde inte sluta gäspa. Men Eva drog med mig runt och visade mig olika klubbar och barer, vad som var bra och hur det funkar och vad man inte ska köpa osv. Det fanns många som sålde droger, som jobbade för polisen. Dom stod vid trottoaren i tiotal.
 
Efter ett tag kom gitarr killen tillbaka och anslöt sig till oss, medans fendi kastade in handduken och åkte hem. Vi fortsatte vidare till några barer, dansade och hade riktigt kul! Sen gick vi tillbaka till baren vi började på och där väntade petronella, en tjej jag träffade i toakön på lanta festival för 3 år sedan. Hon är också från kungsbacka, men vi har aldrig setts där. Jennifer hade väl pratat med henne tidigare och sagt att vi har där, det bar riktigt kul att träffa henne. Hon älskar Bali och har åkt hit utan hemlibiljett.

Efter några timmars dansande åkte vi hem, jag tog en skön dusch och somnade gott. 
Som tur var hällde jag i mig två resorb innan läggdags, vilket antagligen hjälpte med baksmällan.
Vi beställde hem mat till frukost, sen åkte jag och jensa till banken och försökte ta ut pengar men mitt kort fungerar inte så bra, det gick helt enkelt inte så jag fick åka till en vanlig ATM och hämta ut. Det kostar lite mer bara och man kan inte ta ut så mycket på samma gång.

Till middag åt jag stek med potatisgratäng, väldigt västerländskt. Det var väldigt gott! På kvällen kom Roberto förbi en sväng, sen gick vi in till mitt rum och såg färdigt på en film.

I tisdags skulle jag följt med jensa till barnhemmet och åkt med dom till en pool, men det både regnade och åskade så jag hoppade det. Istället följde jag med och lämnade av Eva på flygplatsen, efter det blev det en lugn dag hemma tills Jennifer kom hem. 
Jag har också hittat ett substitut till Leon, Ethan som är fyra år gammal med huvudet fulla med lockar, han hjälper till att plåstra ihop mitt hjärta lite. Han bor här tillsammans med sin morfar och gammelmormor. 

Igår åkte vi till Fendis lägenhet där Roberto bor just nu, det finns ett massage ställe nära där som vi gick till för att rensa öronen med brinnande papper och jag och jensa tog även en hot oil helkropps massage på en timma. Det var underbart, precis vad jag behövde.

Medans vi fick massage var killarna och handlade på fiskmarknaden. När vi var färdiga åkte vi till Fendis ställe och väntade på dom, sen när fisken, räkorna och musslorna kommit så satte vi igång att förbereda (läs: dom, jag gjorde inget vettigt förutom att hålla koll på musiken). Det var så gott så det går inte att förklara, färskare än färskost! Himmelriket.
Jennifer sa att hon köper sällan räkor ute på restaurang eftersom hon vet att som gör så goda själva.

Efter maten var det stora moln som drog in och det kändes som att det var dags att åka hem. Roberto körde på, så som en local gör, tur dom vet vad dom gör. Väl hemma tog vi några öl till men sen gick vi in till våra rum. Jag skypade med mamma och Leon, man får inte mycket sagt när han är med men det var väldigt kul att se och höra honom. Han ropade ANNA när han såg mig, sen tog jag av mig glasögonen, så sa han OOOJ. Haha, skitunge!

Jag vaknar VARJE morgon klockan halv sju ca. Slår aldrig fel. Sen somnar jag om och vaknar vid tolv men e trött som en get. Idag hände samma sak men jag hade ställt min klocka så att jag skulle komma upp någorlunda. 
Det är extra roligt när det bara öser ner regn utanför, känns som hemma. Förutom alla myggbett, då minns man. 

Idag får vi se vad vi hittar på, kl sju ikväll ska jag med jensa till barnhemmet där hon har datakurs med barnen! Ska bli intressant. Vi hörs!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar