onsdag 15 januari 2014

Rensat öronen och grillat räkor!

Det har hänt lite sen sist, så det vore på tiden att skriva ner några rader!

I lördags när jag landade på Bali hade jag skrivit i tull papperna, och eftersom jag tittat på Australian borders på tv så vet jag att (uttalas med bred australiensk accent) "IF YOU CAN PUT IT IN YOUR MOUTH, ITS FOOD". Så med min lilla chipspåse och godispåse så kryssade jag för rutan med "food" på. 
Tur var väl det, för kön där man inte har saker att deklarera var ungefär 50 gånger längre än den jag skulle ta. Där var det endast 2 personer före. Så jag väskan åkte igenom x-ray grejen, sen var jag good to go! Jag såg Jennifer nästan med en gång, hon väntade tillsammans med Eva och Fendi. Ca 37 sekunder senare satt vi på golvet på flygplatsen och öppnade 4 öl och skålade, sen fick jag av mina stinkande gympaskor och tog på mig fliflopen Jennifer köpt till mig. 

Inte långt efter kom spöregnet, så vi höll oss under tak tills det lättade lite. Sen var det på mopparna och mot lägenheterna. Det är verkligen hur fint som helst här, nyrenoverat och nybyggt och fräscht. Sen så bygger de ju inte efter vår standard kanske, men så gör dom här och det funkar iaf bra för mig.

Det blev en lugn dag här bland lägenheterna, Eva, en amerikansk tjej som åkte hem igår bodde också här. Så jag fick duschat, sen käkade vi och drack öl och spelade monopol. 
I söndags vaknade jag ganska sent, blev väckt av mina fina grannar. Vi åt hemmalagad frukost, Fendi gör dom bästa nudlarna! 

Vi åkte ner till stranden på eftermiddagen, vid samma ställe som Fendi och Roberto och en till kille jobbar (exotiska namn va?) på dagarna. Där var det redan en del folk och vi började dricka öl och tjöta. Det var riktigt trevligt, så härligt med värme och hav och sand.

Nu är klockan 01:03 här borta och snart sprängs mitt huvud. Jag fortsätter imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar