fredag 18 mars 2011

Torsdag 17:e Mars

Detta är ett offline inlägg.

Hejsan alla kära och nära!
Idag har vi haft monsun regn här borta, snacka om att det forsar ner! Och som grädde på moset hade vi strömavbrott i säkert en timma.

Jag har nu flyttat in i tjejernas rum, kom hit onsdag morgon och mötte upp tjejerna.
Det var mycket smidigare att hitta en tuk-tuk när jag visste vad jag letade efter. Jag lämnade mina grejer uppe på rummet och sedan gick vi ner till stranden. Det är en riktigt härlig strand verkligen, och vid 15 så sätter dom på musik på resturangen precis ovanför som sedan höjs mer och mer för varje minut nästan.

Runt halv fem ligger man på mage och bara slappnar av i varenda kroppsdel, man hör musiken dunka ifrån högtalarna och vågorna slår emot stranden. Solen står alldeles lagom högt och vinden fläktar perfekt så att kroppen fortfarande är varm och go men ändå svalkad.
Det är en känsla att komma ihåg.

Tyvärr avbröts det med att resturangen skulle ta solstolarna och sätta ihop till bord och duka upp till middag, så vi gick så snällt hem och dushade och fixade i ordning oss lite.
Vi gick tillbaka ner på stranden till samma resturang och beställde mat och bara myste med vattnet en meter ifrån och härlig musik i bakrunden!
Efter maten fick vi ett erbjudande ifrån bordet bredvid att ta emot en Chang, som två äldre män skulle bjuda på. Nej tack sa vi och var beredda att gå, då kommer det in fyra champagne glas och en flaska champagne!
Det går ju inte att tacka nej till så vi korkade upp och tackade så mycket.

Vi fastnade ju såklart där och blev sittandes en stund till och det var helt underbart. Det blev massor av prat och diskussioner och skratt!
När flaskan blev tom skulle vi gå upp och kolla lite i affärer och sedan gå till hotellet för att fixa oss för utgång, just då kommer 3 svenska killar och säger att det är härligt att träffa svenska tjejer så man kan prata svenska, och frågar om dom kan få slå sig ner på bäddarna bredvid. Självklart säger vi, men går ju därifrån innan dom hunnit sätta sig ner. Lite oförskämt, men vad ska man göra.

Vi gick runt lite i affärerna och kikade,  jag hittade en tunika som är alldeles underbar. Det kommer bli fler av den sorten! Sen tröttnade vi på det och gick hem för att ta några öl och sminka till oss.

Planen var att gå tillbaka ner till stranden för att dricka lite där innan vi skulle  gå och dansa, och vi hoppades på att killarna skulle vara kvar så vi kunde be om ursäkt för det nonchalanta (?) beteendet.
När vi kommer ner sitter dom kvar och vi joinar! Vi hade riktigt kul, massa kort och massor med skratt.
Dom andra tjejerna har massor med roliga bilder, men jag har kanske någon att bjuda på.

Här har vi nr1 (Kommer ej ihåg namn), i mitten sitter Emil Aka Crocodile dundee och längst till höger har vi allas våran KingKong.

Vi gick vidare senare på natten till en klubb och dansade så svetten rann! Det var otroligt skoj och riktigt bra musik! Kan inte säga annat än att jag är toppen glad att ha träffat dessa tjejerna!

Jennifer, Amanda och Sophie! Thailand 2011 - Shit happens when you party naked!

Det blev Burger King på vägen hem, där träffade vi några britter vi bestämde träff med dagen efter.
Vi knallade hemåt och vi bor på ett ungdoms ställe så det var en del som fortfarande var vakna så vi satte på lite musik och hade lite efterfest! Kommer inte ihåg värst mycket av detta..

Dagen efter vaknade vi pigga och alerta redo att gå och käka frulle! Vid 11 mötte vi upp en  av britterna och gick till stranden till resten av gänget.
Där hängde vi och spelade lite fia med knuff, lite ping pong som tjejerna kallar det och vi badade i jätte höga vågor! Alldeles underbart, vattnet är inte så salt här så man kan dyka under och leka fisk vilket är kanon kul. Så fort man kommer ut i dom där vågorna känner man sig som 5 år igen!

Regnet började att komma så smått så vi gick upp för att äta lunch, då bryter helvetet lös! Regnet öser ner och det bildas floder på vägarna.
Vi tar tillslut till oss mod och går med snabba steg hemåt, på vägen hem råkar tyvärr Sophie ut för en (Helt hysteriskt rolig) olycka.
Tänk er en djup vatten pöl, en trottoar och en bil. Sophie går på trottoaren, bilen kör förbi i vatten pölen och skvätter ner Sophie ifrån topp till tå.

Vi var ganska kalla och trötta när vi  kom hem, men precis när jag skulle gå in i dushen går  strömmen.
I ca 1 timma var vi utan ström, men det var lagom värme förutom att det inte är dödsskönt att gå runt med sand och salt över hela kroppen.

Tillslut kom det tillbaka och vi kunde göra oss i ordning för middag, det blev grillad Barracu da. Riktigt mumsigt! Och till förrätt delade jag och Soffan på en räk coctail, inte dum den heller.
Till dessert blev det haägen dasz (?) och det var höjdpunkten på dagen. Började känna mig lite dålig efter det, förkyld typ, så köpte halstabletter som jag suger på nu och dricker massa vatten!

Vi har bokat biljett till Koppan, så imon vid 9 drar vi dit och möter dom andra brudarna. KingKong ska även joina oss! Har också snackat med två tyskar som ska åka imon också, sen är det två engelsmän som vi antagligen ska möta där.

Jag skulle aldrig vilja påstå, än så länge, att det är jobbigt att resa själv. Tvärtom, jag har mött 3 riktigt goa tjejer och vi kommer ha helt otroligt skoj med tanke på hur skoj vi redan haft det.
Den här resan börjar hur bra som helst, och jag ser ingen anledning till varför det inte skulle fortsätta så!

Jennifer, Amanda och Sophia!

Ha det underbart! För det har jag!