tisdag 22 mars 2011

Regn på Koh Tao

Sitter med Sophia på en resturang nu, det luktar bajs och det regnar ganska rejält. Igår blev dom flesta utav oss dåliga och idag har jag och Jennifer blivit sämre. Hämtade ut tabletter på apoteket som jag ska gå på i 5 dagar, så får vi bara hålla tummarna att det blir bättre.

Så, vad har hänt!

Efter några toppen dagar på Koh Samui åkte vi vidare till Koh Phangan. Vi tog bussen vid 9 på morgonen (kvart   i 10, thaistyle).
Vi kom fram till hamnen, men där fick vi vänta en stund. Vi besked om att det var väldigt höga vågor. Efter ca 1 timmas väntan fick vi äntligen gå på båten, allting var frid och fröjd tills vi kom iväg.
Flera meter höga vågor som gjorde att det kändes som att hela båten skulle  välta! Det var en helvetes färskd och vi ville bara komma fram.
Illamående och skräckslagna kom vi iland, fick tag på en taxi och körde mot hotellet där Julia och Petronella bor.
Åkturen dit tog väl ca 15 minuter, men vägarna är helt otroliga här och man förstår varför det varnas om att man inte ska hyra eller åka moppe där.
Kringelikrok vägar och upp och nedförs backar jag aldrig sett förut!

Men det var värt det när vi väl kom fram, en helt underbar resort med världens gulligaste personal! Vi delade en bungalow på sex tjejer, lite trångt men det var ingen som brydde sig.
Några meter ner låg resturangen och baren, vid stranden som var väldigt lugn. Bästa boende än så länge!
Vi käkade lunch på deras altan typ, och bara slappade. Senare så åkte vi in till stan och kollade läget, käkade middag och köpte sista minuten grejer för fullmoon!
Alla började bli rejält trötta och tittade på klockan, KVART I ETT på natten. Snacka om att tiden går fort.
Så vi åkte hem och la oss i princip, var uppe med tuppen nästa dag och la oss nere på altanen igen.

Vid lunch kom det en Kanadensare som Julia och Petronella hade pratat med, han skulle också på fullmoon men reste själv så han joinade oss.

Nu kan jag tyvärr inte skriva mer för jag mår verkigen piss, ska hem och sova lite nu. Men vi hörs!