söndag 27 mars 2011

Solbränna och regn!

 

Jag vet att det blir lite hackigt bland inläggen men jag har inte mått särskilt bra dom sista 2 dagarna. Igår låg jag inne hela dagen med feber, lyckades dock ta mig ut och äta middag och se på halva “The Beach”. Vilken känsla det är att se den när man är i Thailand, även om filmen är helt psycho.

Fullmoon var det ja.
Vårat hotell var väldigt mån om oss, dom ordnade med taxi och vi fick köpa biljetter så vi blev ditkörda och hemkörda.
När förfesten var över vid 22:30 drog vi in till stan, men partypooper nr:1 var att chaffören pekade på mig och sa “You, in the front”.
Tack för den..
Så medans en överfull taxi (Flakbil) hade fest där bak, satt jag där framme med en chafför som inte kunde ett ord engelska.
När det blev väldigt livligt där bak bad han mig att säga till dom andra att vara tysta..
Sen när blev jag fröken?

Väl framme var jag bitter, riktigt bitter. Men efter inköp av buckets och lite sympati från mina vänner kändes det genast lite bättre.
Vi drog ner till stranden och halleluja! Där var det smockfullt med människor, hög musik och alla dansade!
Helt underbart.

Stötte på två engelsmän som genast började slurka i sig min bucket! Dom hängde med lite, den ena fick en stooor drak målning på ryggen som jag lyckades pruta ner ganska bra.
Sen nja.. Det är en del luckor, men det får ni bara ta hänsyn till.

Vi dansade i princip hela tiden, drack lite mer och dansade lite till!
Men rediga tjejer som vi är så drack vi massor med vatten! Det första vi såg var nämligen en tjej (Svensk, såklart..) som blev släpad från stranden med ögonen rullade bakåt och hon spydde konstant.
Efter det praktexemplaret blev vi ganska skrämda och alla köpte in vatten efter det.
Ett tyskt par vi träffade hade också lite otur, men dom köpte in flaskor med vatten, det var ren sprit för dom.
Stackars Julia trodde det var vatten så hon klunkade på! Haha!

Och våra kläder LÖS!! Helt underbart, det kändes så lyckat och vi var som en stor färgklick allihopa tillsammans!
Men färgen försvann lika fort som man kan säga ärta. Kul var det så länge det varade iaf.

Efter mycket dans blir man hungrig, så vi gick upp och käkade några lite och beställde såklart mer vatten.
Vi höll ihop hela kvällen, alla 6. Många vi pratade med efteråt tycker det låter helt otroligt. Så det känner vi oss stolta över.
Det blev lite tidigare hemgång än väntat men jag lovar er att jag ska gå på ett till Fullmoon någon gång i mitt liv.

Armen i vinkel, blicken i skyn, så var det menat, whisky och renat! Vårt mål, alkohol! För dom som tål, SKÅL!

Äntligen har jag lärt mig den. Och ett ganska ofta sagt ordspråk vi har är – Shit happens, when you party naked..

Dagen efter var planerad till att åka till Koh Tao, men båtarna var fulla så vi fick stanna en natt till. Ganska billigt boende om jag får säga det själv, 75 baht per natt.. Inte ens 20 kr.

Vi låg och slappade hela dagen i solen, bara hade det allmänt gött. Gick lite strandpromenad och tog lite kort. Helt ljuvligt, på ett helt underbart hotell.

Ni ska få mer bilder i ett annat inlägg, nu ska jag ta en powernap sen ska vi iväg och käka med Gavin och se Walk the line!

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar